Contactformulier

Contactgegevens

Luza’s Caffeine Club
Van Woustraat 47
Amsterdam
Nederland

020 73 70 947
info@luzas.nl

Openingstijden

7 dagen van 8.00 tot 18.00

Parkeren

Ma – Vrij 9.00 – vanaf 16.00 0,10 p/u vanaf 18.00 4,00 p/u
Niet parkeren tussen 7.30 – 9.00 en 16.00 – 19.00
Za 9.00 – 18.00 0,10 p/u vanaf 18.00 4,00 p/u
Zo en feestdagen gratis parkeren

 

 

 

februari

februari
Luza

We zijn alweer een goede maand onderweg in het nieuwe jaar. Nieuw jaar nieuwe kansen, nieuwe uitdagingen en nieuwe gewoontes..?

Wij geloven niet echt in goede voornemens, want als je voornemens bent om iets te gaan doen betekend eigenlijk dat je al bent begonnen met uitstellen. Als je bijvoorbeeld gezonder wilt eten kun je niet eerst je zelf nog helemaal vol stoppen met allerlei lekkers en dan vervolgens een week later verwachten dat je het allemaal makkelijk kan laten staan. Eten is namelijk een gewoonte en misschien wel een verslaving.

Maar stel nou dat je die gewoonte met een paar kleine wijzigingen ineens een stuk gezonder kan maken. Want gewoontes doorbreken kunnen we allemaal!

Ons doel is nooit om mensen allemaal te laten eten maar wel de mogelijkheid te beiden dit te doen. Iedereen moet zelf laten staan waarvan hij of zij voelt dat je lichaam er anders op reageert. Maar probeer eens een periode uit wat dat voor jou is, test dit dat wel 2 weken uit en probeer het echt vol te houden want dan pas zul je een verschil gaan merken.

 

Je zult merken dat het best wel een uitdaging zal zijn om iets uit je voedingspatroon te elimineren. Hoe meer je al gewend bent om maaltijden zelf te maken, hoe meer je zult merken dat het makkelijker is dan je dacht. Helaas zal het als je veel kant en klare maaltijden en voor gefabriceerde producten gebruikt een stuk moeilijker zijn. Hoewel het je misschien iets bewuster zal maken, maakt het je waarschijnlijk ook ongelukkig als je ineens ziet dat er in je favorite sausje 15 gram suiker is toegevoegd om het zo lekker te maken. terwijl 60 gram suiker per dag word geadviseerd, wat neerkomt op ongeveer 12 suikerklontjes per dag.

 

EEN KLEIN BEETJE ACHTERGROND BIJ DEZE BEWERING


ALLE VOEDINGSSTOFFEN WORDEN IN ONS LICHAAM ANDERS VERWERKT. SOMMIGE WORDEN HEEL LANGZAAM AFGEBROKEN ZOALS NATUURLIJKE SUIKERS ZOALS HONING, KOKOSBLOESEMSUIKER OF DE SUIKERS IN AMANDELEN. ANDERE SUIKERS WORDEN HEEL SNEL AFGEBROKEN EN OPGENOMEN. HET NADEEL VAN DEZE SNELLE SUIKERS IS DAT JE LEVER DIE DE SNELLE SUIKERS MOET AFBREKEN NIET GENOEG INSULINE KAN AANMAKEN IN DEZE KORTE PERIODE OM ALLE SUIKERS AF TE BREKEN. WAT NIET KAN WORDEN AFGEBROKEN WORD OMGEZET IN VETTEN.


 

Bij Luza’s bakken we daarom veelal met noten en „langzame suikers”. voordeel hiervan is dat je langer een volgevoel ervaart en dat voor mensen met een overgevoeligheid of intolerantie voor gluten, lactose en geraffineerde suikers het overgrote deel van ons assortiment een veilige keuze is.

Mocht je het interessant vinden dat is er een documentaire gemaakt die te bekijken is op Ziggo Go genaamd Fed Up. Na een uur vallen ze wel een beetje in herhaling en hebben wij alleen nog met een half oog toegekeken. Maar het verhaal word heel duidelijk weergeven.

Wil je meer weten over hoe wij dit doen, of een beetje hulp bij het aanpassen van je voedingspatroon? mailen mag altijd: info@luzas.nl of kom langs bij Luza’s Caffeine Club

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*